Wednesday, June 12, 2013

SUBURNYA ROSEMARY dan AYAM PANGGANG ROSEMARY lagi

Lihatlah suburnya pokok rosemary aku ni..bertahun aku jaga tau....Perasan jer...Ini rosemary di MARDI C.H. Bila la rosemary aku nak membesar bagaikan johan macam ni...mesti tak abih makan kan...

Kali ni buat ayam panggang rosemary lagi. Tapi menggunakan daun rosemary yang segar. Rasanya berbeza dr menggunakan yg kering jauh lebih sedap..Cubalah.
 Kali ni juga menggunakan sos/gravy yg berbeza dr sebelumnya. Sos cendawan berkrim. En suami yang masak bukan aku. Untuk resepi ayam panggang boleh ikut resepi ayam panggang rosemary di sebelah kanan tu. Untuk sos cendawan pula:
Cendawan butang segar
Bawang besar dimayang halus
Bawang putih dicincang
Lada hitam
Krim Masakan
Sedikit minyak/ butter
Sedikit garam

Caranya;
Tumis bawang. Masukkan cendawan biar layu. Masukkan krim masakan, serbuk lada hitam dan biar mendidih. Perasakan dgn garam(sedikit sahaja).

Inilah pokok rosemary yg berbakti kpd keluarga aku dlm seminggu ni. Baru tangkap drp MARDI.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...