Thursday, December 23, 2010

TUNA ROLL

.

Siang tadi ronda-ronda, pusing-pusing dari satu blog ke satu blog..
teringin lak nak buat menda ni..
tapi dah lupa lak dari blog mana..apa pun terima kasih pada tuan empunya blog sebab bagi aku ilham...

resepi tak ikut tuan blog..sebab dah ada resepi roti so aku ikut resepi yang aku selalu buat jer...

Resepi doh roti macam kat >>>SINI..
Intinya aku guna tuna mayonis (tuna spread ayam brand)
sebenarnya nak cari tuna jer tapi kat kedai itu jer yang ada..
rembat jer la..len kali buat inti sendiri pulak..

tuna spread ni ok ler tapi agak masam sikit..
lebih enak kalau kita buat sendiri guna tuna n campur mayonis n bahan-bahan lain..

aku cuma tambah daun bawang n black pepper sikit..

Cara nak buat;
1. Sediakan doh roti macam biasa.
2. Kalau ikut resepi aku ni boleh bahagi 2 doh tu..kalau nak buat semua roti ni boleh jer, aku buat separuh jer, separuh lagi buat donut..
3. Canai doh, sapukan butter cair dan letakkan inti tuna.
4. Gulung macam buat kek gulung tu.
5. Potong agak-agak ler...lebih kurang kek gulung jer
6. Bakar suhu 180 degree lebih kurang 20 minit.
7. Roti boleh disapu telur sebelum bakar atau disapu butter..

Bila dah masak...

.
.
Makan ler..
.
sedap...
.
.
le kali nak buat lagi tapi inti lain pulak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...