Thursday, April 7, 2011

Roti Jala Kuah Durian...


Bahan-bahan ROTI JALA

2 cawan tepung gandum
2 cawang air
5 sb susu tepung
1 biji telur
beberapa titik pewarna kuning
1 st garam

.Cara-cara

1.Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati. Perap seketika dalam 10-20 minit.

2.Jala dengan api perlahan hingga adunan masak. Angkat dan gulung


Kuah Durian...
(sukatannya aku main agak-agak cukup rasa jer...so pandai-pandailah mengejaskannya yer..)

10 ulas durian
1 cawan santan
1/4 cawan gula
Secubit garam
Daun Pandan- disimpulkan

1. Masukkan bahan-bahan dalam periuk. Kacau di atas api perlahan.

Sedia untuk dinikmati bersama...

gambar ni bukan kuah durian tapi durian untuk hiasan....

Friday, April 1, 2011

Kucing boleh Disuruh ker??..

Dari semalam cuba upload video ni...
akhirnya berjaya juga...

Saja jer nak kongsi telatah MIKKA ni..
bila tengok kat youtube tu macam-macam kucing yg bijak-bijak(apa ayat aku ni...??)
bila main dengan budak MIKKA ni seronok pula tengok dia pergi ambik dan bawa balik bola kertas tu...mula-mula dia main ngan tisu..pastu aku buat bola kertas suratkhabar pulak...

layannn.....


video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...