Sunday, May 30, 2010

Aku SeMAKin CoMeL: ItU HaKiKAt Yang NyAta

Umur aku semakin meningkat, tapi aku rasa aku makin comel...Tak percaya??..atau aku yang perasan??...Tengoklah aku sekarang yang hampir 3 bulan...comelkan..kan.. walaupun ada kekurangan, mata aku ada katarak tapi dah ok daripada dulu sewaktu aku kecil..ewah macam sekarang ni aku dah besar..maksud aku semakin membesar...Aku yang bernama KELLO..
Tolong abaikan hidung yanng comot..sebab aku belum mandi...hihi

Posing maut....boleh jadi model tak??..


Wah-wah ingat Kello sorang eh sekor aje yang cumel, aku pun dah makin cumel gak. Kalau dulu aku penuh ngan kurap.>>SINI.. Sekarang dah tak ada kurap lagi. Aku pun makin montel dan gemok..sebab aku kuat makan..hehe..Aku yang bernama KIPPI


Dah cumel kan aku....ingat Kello jer comel..

Monday, May 17, 2010

Aku Gembira Bila Korang Datang...



Tajuk entry cam tak best lak..biar ler..yang penting aku suka..aku gumbira..
Mula-mula ingatkan korang dah tak ingat dah kat aku dan juga kawan seperjuangan. Tunggu mesej tak der...kat fb pun tak der gak..hmm..dah tak ingat ker anak2 didik aku ni...

Rupanya korang sengaja yer tak nak wish dulu...ada planing lain rupanya..tak kisahlah yang penting aku rasa gembira...rasa suka ..rasa terharu bila korang datang kat sekolah tadi...sayang korang semua...tapi siapa??...anak-anak didik aku ler..tika, paez, farhana n mail...tapi masih ada yang kurang, tapi dah dimaklumkan yang dia tak dapat datang sebab ada urusan lain...ok..tak per..yang penting aku gembira...sudah berapa kali aku cakap gembira??..tu tandanya memang aku gembira...hehe.. pada kalian teruskan pengajian dan moga berjaya dengan cemerlang..



Sunday, May 16, 2010

Coretan Di HARi Guru: Aku Bukan Hipokrit..

16 Mei...Sambutan hari Guru...
Ramai student yang bagi ucapan pada guru-guru di atas segala tunjuk ajar yang diberikan..

Aku jua ada menerima ucapan daripada anak-anak didik.. ada yang bagi sms, ada yang call, ada yg msg kat muka buku...hmm semuanya aku ucapkan terima kasih di atas ingatan kamu itu..

Ada yang dari awal aku ajar hingga ke hari ini tak pernah lupa ucapkan selamat..tiap-tiap tahun pasti ada saja ucapan daripadanya...aku kira dah 5 tahun berlalu...masih menghubungi aku...terharu betoi..walau pun dia bertukar no. pasti diberitahu...terima kasih ku ucapkan..

Tapi ada juga yang kita rasa akan ingatkan kita, langsung tak ingat..sedih gak kan..memang lumrah kehidupan dah begitu...barangkali bukan tak ingat, mungkin sibuk...atau terlupa...ahh..aku ni macam penting sangat ucapan tu...
Hmm..tapi ucapan tu tanda mereka mengingati kita...memang hepi bila anak-anak didik yang dah berjaya ingat kita...tipu la kalau cikgu kata dia tak kisah pun dengan ingatan anak-anak didiknya...aku bukan hipokrit..

Walau apa pun yang penting perjuangan mesti diteruskan..ya..teruskan mendidik anak bangsa mu agar menjadi insan yang berguna...Mendidik bukan sekadar mengajar...

Sunday, May 9, 2010

PuLut KuNing vs RenDang DaGiNg di Hari Ibu...



Bukan ada nazar apa-apa ...saja jer..dah lama tak masak pulut.
Beras pulut yang aku beli rasanya dah lama bertapa dalam kabinet tu..
kesian pulak kat beras tu...kesian juga kat anak-anak aku..
dah lama aku tak masak pulut...dia orang memang suka sangat makan pulut..

Cari dalam peti ais, apa yang boleh dimasak untuk dimakan bersama pulut tu nanti...

Jumpa pun...

Daging yang hubby aku perap nak buat black pepper steak...
bagus ni kalau dibuat rendang...ha..ha...
aku pun dengan rajinnyer masak ler menu yang terfikir di kepala otak ni...

Rendang dah siap...tapi tak der daun kunyit...belasah jer lah...malas aku nak pegi pasar...
masak pulut pula...inilah hasilnya..di petang hari ibu ini...hadiah untuk anak-anak aku...bukan patutnya aku yang dapat hadiah ker?...



Saturday, May 1, 2010

Di Waktu Hujan Petang...AlangKah EnakNya...




 Goreng Pisang Tanduk...Nyum...nyummm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...