Sunday, May 16, 2010

Coretan Di HARi Guru: Aku Bukan Hipokrit..

16 Mei...Sambutan hari Guru...
Ramai student yang bagi ucapan pada guru-guru di atas segala tunjuk ajar yang diberikan..

Aku jua ada menerima ucapan daripada anak-anak didik.. ada yang bagi sms, ada yang call, ada yg msg kat muka buku...hmm semuanya aku ucapkan terima kasih di atas ingatan kamu itu..

Ada yang dari awal aku ajar hingga ke hari ini tak pernah lupa ucapkan selamat..tiap-tiap tahun pasti ada saja ucapan daripadanya...aku kira dah 5 tahun berlalu...masih menghubungi aku...terharu betoi..walau pun dia bertukar no. pasti diberitahu...terima kasih ku ucapkan..

Tapi ada juga yang kita rasa akan ingatkan kita, langsung tak ingat..sedih gak kan..memang lumrah kehidupan dah begitu...barangkali bukan tak ingat, mungkin sibuk...atau terlupa...ahh..aku ni macam penting sangat ucapan tu...
Hmm..tapi ucapan tu tanda mereka mengingati kita...memang hepi bila anak-anak didik yang dah berjaya ingat kita...tipu la kalau cikgu kata dia tak kisah pun dengan ingatan anak-anak didiknya...aku bukan hipokrit..

Walau apa pun yang penting perjuangan mesti diteruskan..ya..teruskan mendidik anak bangsa mu agar menjadi insan yang berguna...Mendidik bukan sekadar mengajar...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...