Monday, June 3, 2013

Cambahan Anak Sawi 50sen

Hari ini update benih sawi 50sen dah bercambah dengan meriahnya. Tunggu besar sikit boleh dijarakkan. Tapi dalam keseronokan berkebun ni ada juga yang tak seronoknya. Yang mendukacitakan apabila aku menggembur tanah bersebelahan batas baru tu sambil mencabut akar-akar lalang yang berselirat terjumpa makhluk halus yang menggerunkan. Makhluk halus yang aku maksudkan adalah anai-anai yang bersarang dalam tanah. Sebelum ni ada busut tinggi dalam perdu bunga kantan. En suami tak bagi aku usik tak mahu dia pergi buat sarang kat tempat lain sebelum langkah pemusnahan dilakukan. Rupanya ada koloni lain pulak tapi nampak tak banyak lagi aku tuang minyak hitam jer dulu. Eh ni cerita sawi ke cerita anai-anai..aku pun dah konpius..

Anak sawi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...