Tuesday, August 20, 2013

Tomatoku dan tomatomu

Di awal penglibatan aku dalam berkebun kecilan ni aku mula dengan tanaman timun jepun, kobis dan tomato. Timun jepun dah banyak kali merasa hasilnya. Kobis pula baru merasa daunnya. Bebolanya baru mula terbentuk.

Harini nak tunjuk perkembangan tomato pula. tomato dah mula berbuah. Ada lebih kurang 6 pasu/polibeg. Ada yang berbuah lebat , ada yg kurang ada yang baru berbunga. Aku juga ada beri satu polibeg tomato pada rakan sekerja. Tapi tomato dia yang dulu berbuah( dia letak baja buah)..Aku kononnya nak biar semua organik..

Tomato rakan aku yg aku bagi pokoknya...dah masak la..(jelesnya)

Tomato aku yang baru nak membesar

Bila nak masak ni...harap sihat semuanya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...