Sunday, February 6, 2011

JanganLah Kamu BerSikap Sombong....kerana akhirnya....

Allah Ta’ala berfirman,

Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (karena sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri.” (QS. Luqman:18)

Allah Ta’ala berfirman,

“Sesungguhnya Dia tidak menyukai orang-orang yang menyombongkan diri.” (QS. An Nahl: 23)

“Tidak akan masuk surga seseorang yang di dalam hatinya terdapat kesombongan sebesar biji sawi.” Ada seseorang yang bertanya, “Bagaimana dengan seorang yang suka memakai baju dan sandal yang bagus?” Beliau menjawab, “Sesungguhnya Allah itu indah dan menyukai keindahan. Sombong adalah menolak kebenaran dan meremehkan orang lain. (HR. Muslim no. 91)

Sekadar peringatan untuk diri sendiri..agar tidak menyombongkan diri dan dijauhkan dari sifat sebegini...
Sebenarnya nak cerita tentang sekor kucing yang datang kat rumah aku...mengaum2 kat sangkar kucing aku..
macam la kucing2 aku tu boleh lawan dia balik...
Aku ekori dia, ...
dia masuk bawah kereta aku...
aku panggil dia...
dia mengaum kat aku balik...hish ...
aku umpan ngan blackwood...tengok reaksi dia...

Tengok tu...garang n eksen lagi....

Kutip gak blackwood yang aku tabur kat dia...hehe..


Tengok ...habis tak dia makan...


Sungguh berselera sekali...tak sedar gambar dia aku rakam...


Alhamdulillah...habis dia makan blackwood ni...
walaupun umpan tapi aku ikhlas bagi dia makan...
mungkin dia bukan sombong tapi TAKUT..
ada ker haiwan yang sombong??..
kalau manusia tu banyak ler....

1 comment:

  1. betul tu!

    manusia je yg sombong, haiwan wat camtu sbb nak protect diri sendiri jer ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...