Thursday, December 17, 2009

Hari Terakhir Seekor Anak Kucing-TOMPOK


17 disember 2009...pagi2 aku cari tompok kat luar rumah tapi tak jumpa..akhirnya aku terjumpa dia terbaring kat bawah rak pinggan lama belakang rumah..ambil dia bagi mandi n makan ubat .Bagi dia minum susu tapi badan dia sangat lemah..bagi dia lepak kat luar umah alaskan kain...
pukul 1.00pm tengok dia mcm dah tenat sangat terbaring tepi longkang...beraknya air n dikerumuni lalat..sedih sangat tengok dia mcm2..tapi aku dah buat yg terdaya...pukul 2.00pm tgk dia masih disitu n masih bernafas cuma x leh bangun langsung..aku bagi dia air sikit...tapi dah x der reaksi pon..2.30pm tengok dia dah tak bernyawa..dah sejuk n keras...kalau itu yang terbaik untuknya aku pasrah...aku ambik dia n tanam kat belakang umah..entah kenapa time timbuskan dia rasa sebak didada...waaa...x sampai seminggu aku jaga dia..ingatkan dia boleh jadi sihat n cergas..Tuhan lebih mengetahui...

2 comments:

  1. Allah...kesian dia
    ni mcm kena virus je, klu sakit mcm ni selalunya papa bagi ubat yg namanya DMG dan bagi minum air kelapa muda. Dibantu dengan ayam rebus dan air rebusan dia. Klu dia tak nak makan minum kita yg kena suapkan. Slalu lepas sehari atau dua hari dia sembuh.

    ReplyDelete
  2. dah bagi makan ubat...dah bagi minum air kelapa muda..dah bagi air zam2 juga...dah bagi air rebusan ayam n makanan yg dihancurkan...tapi mungkin dah masa dia...apa pon tqvm pada yg bagi petua2 ni...mungkin berguna di lain waktu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...